Home Články Viete ako vonia vaša kancelária?

Viete ako vonia vaša kancelária?

by admin

Čuch patrí údajne medzi najmenej citlivé ľudské zmysly, no jeho sila dokáže byť ohromná. Naše čuchové vnemy sú totiž spájané s citovou a emotívnou oblasťou mozgu, takže aj keby to nechceme, podvedome máme množstvo vôní spojených s rôznymi situáciami alebo konkrétnymi miestami. Či už vám vôňa škorice a vanilky pripomenie vianočné sviatky alebo svieža citrónová vôňa čistotu a sviežosť, každá vôňa sa spája s určitou situáciou alebo miestom.  No vedeli ste, až aj taká vôňa v kanceláriách vplýva určitým spôsobom na naše zmysly?

Citrónová vôňa proti stresu

Osviežujúca vôňa citrónu spríjemní vaše dni v akomkoľvek interiéri, takže ak máte príliš veľa roboty alebo stretnutí s klientmi, táto vôňa vás upokojí a dodá vám potrebnú energiu. Vôňa škorice a jablka je ideálna na chladné dni, keďže zahreje a zároveň ukľudní vás i vašich zákazníkov. No stretli ste sa už s pojmom korporátna vôňa? Tá je v súčasnosti v mnohých firmách a podnikoch veľmi obľúbená, takže si poďme osvojiť tento pojem.

Korporátna vôňa – očarí vás i vašich klientov

Korporátna vôňa musí byť zodpovedajúca prostrediu, v ktorom je použitá. To znamená, že ak pracujete v oblasti kaderníctva, je logické, že miestnosť bude voňať po vlasových prípravkoch. Na toaletách je zase citrusová vôňa symbolom čistoty a sviežosti. No pokiaľ rovnakú vôňu použijete aj priamo v kancelárií, robíte obrovskú chybu! Kancelária musí mať špecifickú vôňu, ktorá už na prvý dojem očarí vašich potencionálnych zákazníkov či klientov. Vhodné sú teda najmä korenisté vône, vône dreva, kvetov, no niektoré firmy uprednostňujú aj vôňu vína či cigár. Možno ste ani netušili, ale celým týmto voňavým marketingom sa zaoberá scent marketing. Jeho hlavným princípom je zvýšenie pohodlia a motivácie zákazníka, spojenie konkrétnej značky s konkrétnou vôňou a motivovanie zamestnancov k lepším výkonom.

Vsaďte na jednoduchosť

Vôňa v menších, ale i väčších a luxusnejších kanceláriách má teda stimulovať zákazníka k tomu, aby sa do firmy opäť raz vrátil, cítil sa v nej príjemne a nepriamo sa ho pokúsiť presvedčiť, aby si daný tovar alebo službu zakúpil. No dávajte však pozor, aby vôňa nespôsobila alergické reakcie, bolesť hlavy či kýchanie. Odborníci tvrdia, že ľudia reagujú lepšie na jednu vôňu ako na viaczložkové vône. Jednoduchšia vôňa sa im bude aj lepšie pamätať a nebude zbytočne príliš aromatická. Realitná kancelária Dannecker & Associates vám poskytne tipy na kancelárie, ktoré si zákazníci práve aj na základe špecifickej vône jednoducho zamilujú a budú mať pocit, že sa práve nachádzajú na stretnutí priamo na slnečnej pláži v Karibských ostrovoch.

You may also like